Wao labs

En del av Södermalmskyrkans dröm är att vara aktiv i företagsvärlden. För att göra det behöver vi:

• Uppmuntra och stödja nyföretagande
  • Stärka företagarnas identitet som kristna företagare
  • Stärka den kristna företagarens identitet som kristen

Under 2018 introducerar vi därför WAO Labs som vill nå ut till personer som är nyfikna på företagande.

WAO LABS består av fyra faser:

1. Du som person. Kom till oss där du befinner dig idag. Vi samtalar med dig, var du är idag och vart du skulle vilja vara. Dina drömmar och kunskaper är i fokus och vi ser hur vi kan hjälpa dig att nå dina mål. Du är unik.
  2. Utveckla din idé. Vi hjälper dig att utveckla och göra din idé konkret. Eller se om ditt stora intresse kan vara bli en affärsidé. Vi stöder dig i den här processen.
  3. Affärsutveckling. Nu är det dags att konkretisera din affärsidé. Du börjar planera bygget av ditt företag.
  4. Sätta igång. Mer specifik rådgivning av WAO Labs dess coacher samt mentorer.

Tiden går fort och nu är det bara en gång kvar av den första fasen ”Du som person”.
Vi hade missat att det är långfredag den 30/3 så naturligtvis skall vi inte ha WAO LABS då utan det blir fredagen den 6 april istället. Det är öppet i Kristallsalen från kl 1700 för mingel och vi börjar själva programmet kl 1730.

Vi har nu också gått igenom schemat för fas 2 ”Utveckla din idé”. Här kommer det att bli mer arbete för vara och en av er och vi som Core Team kommer att stötta, hjälpa och coacha er. Därför kommer vi att byta dag och göra passen längre så att du konkret kan arbeta med din idé

Datum och tider för fas 2 är:

• Lördagen den 14/4 kl 0900-1200
  • Lördagen den 28/4 kl 0900-1200
  • Lördagen den 12/5 kl 0900-1200
  • Lördagen den 26/5 kl 0900-1200
  • Lördagen den 9/6 kl 0900-1200

Välkommen

Om du undrar över något kan du kontakta Gustaf Carlsson på gustaf.carlsson@sodermalmskyrkan.se